نقش پزشکان بیمه روستایی در سلامت شاغلین بخش کشاورزی-50676887

|50677098|download
مشخصات فایل مورد نظر در مورد نقش پزشکان بیمه روستایی در سلامت شاغلین بخش کشاورزی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

حجم فایل : 2.3 MB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 29

همه ساله در جهان دهها ميليون كشاورز قرباني حوادث مي شوند

طبق آ مار منتشر شده كشورهاي پيشرفته صنعتي سالانه از هر ده نفر كشاورز يک نفر دچار سانحه مي شود
مقدمه: سالانه 170/000 نفر از کشاورزان به دليل انجام کار کشته مي شوند سازمان بین المللی کار: ريسک مرگ در کشاورزي دو برابر ساير مشاغل است.


شغل کشاورزی بعد از کار در معادن وصنایع راه وساختمان سومین شغل پر مخاطره دنیا محسوب می شود. تعداد نیروی کار بخش کشاورزی ایران در پایان 3 ماه نخست سال 1389 ، 4 میلیون و 369 هزار و 568 نفر بوده است که 21.1 درصد از شاغلان کشور، 18.05 درصد از جمعیت فعال و 7.04 درصد از جمعیت آماده به کار ایران مي باشد . با پوشش كافي خدمات بهداشتي در اين بخش مي توانيم به توسعه پايدار در بخش كشاورزي دست يابيم اولين مرحله از پوشش شناسايي مخاطرات و بيماريها و عوارض ناشي از كار مي باشد و در مرحله بعد روشهاي اجرايي و خدمات رساني به اين قشر مي باشدكه يكي از اين خدمات تحت پوشش قرار دادن شاغلين بخش كشاورزي و انجام معاينات پزشكي براي اين قشر توسط پزشك خانواده مي باشد پزشك خانواده
پزشك خانواده مسووليت دارد خدمات سلامت را در محدوده بسته اي تعريف شده بدون تبعيض سني و جنسي وويژگي هاي اقتصادي اجتماعي در اختيار فرد- خانواده و جمعيت تحت پوشش خود قراردهد
پزشك خانواده مسوول اداره كردن تيم خود ( ماما – پزشك ) است.
هدف از اجراي طرح پزشك خانواده
دسترسي آسان افراد به خدمات پاراكلينكي

ارتقاء خدمات بهداشتي اوليه

ارائه خدمات بهداشتي و درماني به اقشار كم درآمد بويژه مناطق روستايي دور افتاده

پوشش بيمه اي اقشار كم در آمد
سطح بندي خدمات سطح اول :
خدماتي كه توسط واحدي در نظام سلامت ( خانه بهداشت – مراكز بهداشتي و درماني شهري و روستايي ) ارائه ميگردند . اين واحدها بطور معمول در جايي نزديك به محل زندگي مردم قرار دارد و نخستين تماس فرد با نظام سلامت از طريق پزشك خانواده يا تيم سلامت ( بهورز) اتفاق مي افتد كه خدماتي از قبيل ثبت اطلاعات پزشك خانواده و ارجاع بيمار به رده بالاتر و پيشگيري و درمانهاي اوليه اتفاق مي افتد.
سطح دوم :
خدمات درمان تخصصي سرپايي يا بستري كه توسط واحدي در نظام سلامت ارائه مي گردد.اين دسته از خدمات در دست ارجاع شوندگان به سطح بالاتر اتفاق مي افتد و پزشك سطح دوم موظف به پس خوراند كار و نتيجه بيماري از نظر دارو و بستري و خدمات انجام شده به سطح اول نمايند.
سطح سوم :
خدمات تخصيصي كه در سطح دوم انجام شده و نتيجه اي نگرفته و نياز به رده بالاتر شده كه همان رده فوق تخصصي مي باشد كه در اختيار ارجاع شدگان سطح اول و دوم قرار مي گيردو نتيجه كار را خدماتي از قبيل خدمات دارو و بستري و جراحي و پس خوراند آنرا به سطح اول نظام ...



مطالب دیگر:
پرسشنامه ابزار سنجش ویژگیهای شخصیتی کارآفرینانپرسشنامه استاندارد تاب آوری (کونور و دیویدسون)پرسشنامه استاندارد رجحان شغلي (آمابایل و همکاران)پرسشنامه مقیاس پذیرش اجتماعی (SDS) کراون و مارلوپرسشنامه فرسودگی شغلی گلدارد (GBI)پرسشنامه استاندارد مدیریت تعارض (استیفن رابینز)پرسشنامه هوش هیجانی شوت و همکاران + نسخه جدیدپرسشنامه افسردگي دانشجويان (کاواجا و برايدن)پرسشنامه استاندارد مهارتهای ارتباطی (بارتون .جی)پرسشنامه هوش اجتماعی ترومسوپرسشنامه معناي زندگی (استگر، فريزر، اويشی و کالر )پرسشنامه استاندارد يادگيري سازماني (چيوا و همكاران )پرسشنامه استاندارد سکوت سازمانی (واکولا و بورادوس)پرسشنامه استاندارد مديريت دانش (پاتريك، همكاران)پرسشنامه استاندارد سبك دلبستگي (هزن و شيور)پرسشنامه استاندارد رفتار شهروندي سازمانيپرسشنامه استاندارد خودکارآمدی عمومی(شرر و همکاران)پرسشنامه الگوهای تدریسپرسشنامه اثر بخشی مدیریت کلاس درس(ایمار و هیکمان)پرسشنامه استاندارد پيوند با مدرسهپرسشنامه استاندارد تعهد سازمانی (مایر و آلن)پرسشنامه صلاحیت های حرفه ای معلمانپرسشنامه استاندارد سلامت سازمانی مدرسه (هوی و تارتر)پرپوزال رابطه­­ بین راهبردهای مدیریت تعارض و مهارتهای ارتباطی مدیران با سلامت سازمانی مدارس متوسطهآزمون هاي روان شناختي ارزشيابي شخصيت و سلامت روان