پاورپوینت درباره تاریخ فلسفه اسلامی-1668776

پاورپوینت,تاریخ فلسفه اسلامی,اصالت فلسفه اسلامی|1668987|download
مشخصات فایل مورد نظر در مورد پاورپوینت درباره تاریخ فلسفه اسلامی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

این محصول در قالب پاورپوینت (power point) و قابل ویرایش در 113 اسلاید تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این پاورپوینت و اطمینان از خرید، مطالب چند اسلاید آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

اصالت فلسفه اسلامی
الیور لیمان مقدمه تاریخ فلسفه اسلامی

نظرات 1- تردید در اصالت فلسفه اسلامی–فلسفه اسلامی اصالت ندارد و شرح و انتقال همان فلسفه یونانی است.–تقلیدی و وارداتی است–اسلامی نیست و بیگانه است (از طرف برخی متدینان)–رد دینی بودن هر گونه فلسفه2- پذیرش اصالت و نو آوری فلسفه اسلامی–فروکاهیدن فلسفه به کلام:–فلسفه اسلامی زاییده محیط اسلامی است و دانش یونانی نقش زیادی در شکل گیری آن نداشت–پذیرش استقلال فلسفی برای فلسفه اسلامی:–جریانات فکری اسلامی مراحل رشد خود را طی کرد و در مرحله ای که خود به رشد عقلی و فلسفه آفرینی رسیدند فلسفه یونانی را دریافت کردند و حتی فلسفه های دیگر اسلامی بودن فلسفه اسلامی
دکتر نصر مقدمه تاریخ فلسفه اسلامی
ریشه داشتن عمیق در جهان بینی قرآنی تحول معنای عقل در اسلام از عقل جزئی و عقل کلی توماسیفلاسفه اسلامی به واقع مسلمان متعهد بودند.فلسفه اسلامی تاثیر شگرفی بر فلسفه های یهودی، مسیحی و هندی داشته است.دیگر حوزه های تفکر اسلامی از آن بهره های فراوان گرفته اند. فلسفه عربی یا اسلامیعربی بودنبرخی خاورشناسان–منک–ودی ولف–امیل برییهتاریخ نگاران عربی–لطفی السیدنقد (دکتر نصر همان):این نامگذاری فقط زبانی است و محتوایی نیستتاقبل از قرن چهاردهم سابقه ای تاریخی نداردبرخی آثار به زبان فارسی استبسیاری از فلاسفه فارسی زبان بوده اندبسیاری از آثار فلسفه یهودی به زبان عربی است اما آن را عربی نمی خوانند و نیز فلسفه مسیحی– مخالفان فلسفه در فرهنگ اسلامی1ـ اهل حدیث و سنت: از موضع تعبد و اخلاص دینی2ـ متکلمان: افرادی همچون باقلانی، اشعری، یحیی نحوی اسکندرانی (که به نظر مؤثرترین فردبر غزالی بوده است) ابن حزم (که بیشتر منتقد آراء کندی است) و نهایتاً غزالی که کتاب تهافت الفلاسفه را نوشت. در نظر وی فلاسفه فقط شارحان فلسفه افلاطون و ارسطو هستند.نکته: –علاوه بر غزالی علاءالدین طوسی و قطب راوندی نیز تهافت الفلاسفه دارندکه به تبع غزالی بوده است.–شهرستانی: مصارعه الفلاسفه3ـ عرفا: ایشان عقل را حجاب می‌دانند و راه وصول به حقیقت را شهود می‌دانند نه دلیل و برهان.

مطالب دیگر:
شیوه‌نامه اجرایی پرونده‌های مطالبه مهریه و اعسارصدور بیمه های درمانصلح ابتدایىخدمات اجتماعیعملیات بانكی بدون ربابررسی موضوع رشوه و ارتشاءفلسفة مجازات و کرامت انسانقانون اساسی ایالات متحده امریکاجزوه درسی: درس روانشناسی عمومی استاد محمدیقانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالثقانون تاسیس مدارس غیر انتفاعیجزوه درسی:فصل 1 تا 16 زمینه های روانشناسی هیلیگاردمجموعه تست های روانشناسی رشد به همراه پاسخنامه ونکات مهم درس روانشناسی عمومیجزوه روانشناسی: درس علم النفس غزالی و ابن سیناگرایش روانشناسی: جزوه درس علم النفس بخش فارابیجزوه درس علم النفس بخش نظریات و آراء جدیدجزوه علم النفس با تاکید نظریات کندی و فارابیجزوه درسی:خلاصه فصل 4 درس روانشناسی بالینی: روش های تحقیق در روانشناسی بالینیجزوه درس روانشناسی بالینی فصل 5: تشخیص و طبقه بندی مشکلات روانیجزوه درس روانشناسی بالنینی فصل 6: مصاحبه سنجشیجزوه درسی:جزوه فصل 7 روانشناسی بالینی عنوان:سنجش هوشجزوه درسی:جزوه فصل 8 روانشناسی بالینیجزوه درس روانشناسی بالینی فصل9 عنوان:سنجش رفتاریجزوه درس روانشناسی بالینی فصل 10صلاحیت واقعی در حقوق کیفری ایران و لبنان