تحقیق درباره نقش ترويج در توسعة كشاورزي ايران 1400-1703075

توسعة کشاورزی,ترویج در توسعة کشاورزی ایران 1400,تحقیق درباره نقش ترویج در توسعة کشاورزی ایران 1400|1703286|download
مشخصات فایل مورد نظر در مورد تحقیق درباره نقش ترويج در توسعة كشاورزي ايران 1400 آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 13 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

ترويج كشاورزي دولتي در بيست سال گذشته در بسياري از كشورهاي جهان ، از لحاظ محدوديت ها ، منابع مالي و تحت پوشش قرار ندادن تعداد زيادي از كشاورزان، مورد انتقاد جدي بوده است . ترويج كشاورزي جهت رويارويي با چالش هاي پيش روي خود را به سه رويكرد مجهز نموده است . اين رويكردها عبارتند از : نوسازي (اصلاح) ، تمركززدايي و خصوصي سازي .

الف)نوسازي : دو راهبرد عمدة سياسي / نهادي ، براي نوسازي نظام هاي ترويج كشاورزي ملي عبارتند از : حركت از ساختار رشته محور به سوي ساختار موضوع محور و حركت از نظام دستوري به سوي نظام مشاوره اي .

ب)تمركززدايي : تمركززدايي در ترويج عبارتست از تغيير و انتقال مسئوليت ترويج از سطح دولت مركزي به سطوح اجرايي ، منطقه اي يا ناحيه اي كه درجات مختلف تصميم گيري عملياتي واجرايي تا كنترل سياسي و مديريت مالي را شامل مي شود و اهداف آن تشويق سرمايه گذاري محلي و هدايت برنامه ها ، تخصيص منصفانه‌تر و مؤثرتر منابع دولتي ايجاد انگيزة توليد و ارائة خدمات‌، كاهش هزينة خدمات ترويجي، كشف ظرفيت هاي محلي و پاسخ كارآمدتر به نيازهاي محلي است .

ج)خصوصي سازي : خصوصي سازي اولين بار به طور رسمي در كشور انگلستان در دهة 1980 مطرح شد . خصوصي‌سازي يعني تغيير فضاي حاكم بر مؤسسات دولتي به نحوي كه در عين حفظ بافت اصلي فعاليت ،شرايط بازار به نحوة عمل مؤسسه طوري تأثيرگذارد كه انگيزه و سازوكارهاي بخش خصوصي ملاك تصميم گيري باشد . منظور از خصوصي سازي كاستن بار دستگاه دولتي در فعاليت ها و واگذاري هر چه سريعتر عوامل توليد و عمليات اجتماعي و اقتصادي به بخش خصوصي است .

به نحوي كه ابتدا مروجين با مشكل يابي در سطح محلي نيازسنجي مي كنند و با اطلاع به مراكز بالا براي تصميم گيري صحيح اقدام كرده و گاهي مثبت در جهت پيشبرد بخش توسعه كشاورزي بر مي دارند . براي رسيدن به اين هدف مقدس بايد به موارد زير دقت كافي داشته باشيم :

1-بررسي موانع موجود در مسير اجراي برانامه هاي ترويجي و برطرف كردن آنها .

2-بررسي و تعيين نيازهاي آموزشي - ترويجي مجريان طرح هاي پيشرفتة كشاورزي .

3-تعيين اولويت نيازهاي ترويجي .

نگاهي به كشاورزي جهان و ايران در سال 1400 شمسي :

با توجه به اينكه جمعيت تا سال 1400 شمسي در جهان افزايش مي يابد ولي نرخ رشد جمعيت به نسبت كم مي شود بنابراين تقاضا براي توليد محصولات كشاورزي نيز كم خواهد شد . در دهة پيش 61درصد جمعيت جهان در كشورهايي زندگي مي‌كردند كه متوسط سرانة مصرف غذا روزانه 2700 كيلوكالري بود . كاهش رشد تقاضا در كشورهاي در حال توسعه مانند ايران شديدتر خواهد بود و از 7/3 درصد در سي سال گذشته به حدود 2 درصد در سال سال آينده خواهد رسيد .



مطالب دیگر:
تحقيق كليات ميكروكنترلر 8051تحقيق پيرامون ميكروفون‌هاميزان‌سازي تنظيم كننده‌هاي ولتاژ ژنراتورهاي سنكرون با به كارگيري مدل ژنراتور درون خطي on-line generaتحقيق تشريح ساختمان كلي چند موتورتحقيق پيرامون ماشینهای سنکرونتحقيق منطق فازیتحقيق مقدمه اي درباره خنك سازي دمابرقي (ترموالكتريك)تحقيق معرفي سيستمهاي کنترلتحقيق مشكلات موجود در برق شهرتحقیق مزايا و كاربرد برقگيرها در خطوط انتقال فشار قويتحقیق دزدگير اتومبيل مجهز به 3 تايمر (ورود، خروج و آلارم)تحقيق مختصات و قابلیت دستگاه سانترال (مرکز تلفن )پروژه محاسبات پخش بار و اتصال كوتاه با نرم افزار Power Factory DIgSLIENTتحقيق ماهواره و فرکانسهای مخابراتیپروژه ماشين حساب با استفاده از ميكروكنترلر 8051پروژه آزمايشگاه مدار منطقي، كنترل كننده هاي برنامه پذيرPLCتحقيق كتابخانه‌هاي الكترونيك در كشورهاي ديگرتحقيق كارخانجات لامپ پارس شهابگزارش كارآموزي برق، مرکز مخابرات مهدیهگزارش كارآموزي برق، شركت مخابرات مركزي نيشابورگزارش كارآموزي برق، بازديد ترانس هاي سطح شهر بيجار و اطراف آنگزارش كارآموزي برق، بررسي نيروگاه سيکل ترکيبي شهيد رجايي قزوينگزارش كارآموزي برق، شركت هپكو اراكگزارش كارآموزي برق صنعتي، شركت آريا رعد جهانتحقيق کابل های شبکه