تحقیق بررسي جایگاه نام و نشان تجاری شرکت نسبت به رقیب-50016876

نام و نشان تجاری,جایگاه یابی نام و نشان تجاری,هویت نام و نشان تجاری,تصویر نام و نشان تجاری,قیمت,کیفیت,خدمات,نوآوری|50017087|download
مشخصات فایل مورد نظر در مورد تحقیق بررسي جایگاه نام و نشان تجاری شرکت نسبت به رقیب آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.


دانلود تحقیق بررسي جایگاه نام و نشان تجاری شرکت نسبت به رقیب

این پروژه در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد


قالب: Word

تعداد صفحات: 166

توضیحات:
چکیده
بحثی که امروزه به عنوان یکی از مسائل مهم مربوط به نامگذاری تجاری مطرح شده، جایگاه یابی نام نشان تجاری است، مفهومی که رایز و تروت برای اولین بار در سال 1970 مطرح کردند. این کلمه، در واقع، جایی است که یک شرکت نیاز دارد برای شروع فعالیت های نامگذاری تجاری اش از آنجا آغاز کند. در حقیقت، شرکت با توجه به عوامل مختلف جایگاه نام و نشان تجاری را یعنی تعیین کرده و آن را به کمک ابزار های بازار یابی به ذهن مشتری منتقل می کند. جایگاه یابی نام تجاری در واقع، چگونگی ادارک یک نام تجاری توسط بازار هدف در مقایسه با رقباست. با توجه به موارد ذکر شده می توان گفت ذهن مشتری در بر دارنده ی جایگاه نام و نشان تجاری است. نوع فعالیت هایی که شرکت انجام می دهد، نوع ارتباطات، میزان ارائه ی خدمات، کیفیت محصولات، و حتی نیروی انسانی شاغل در شرکت، و بسیاری از عوامل دیگر می تواند بر جایگاه نام و نشان تجاری تاثیر بگذارد.
با توجه به تحقیقات گذشته و با استفاده از مدل ها و شاخص های موجود، همچون شاخص های مدل مزیت رقابتی کاتلر و با ایده گرفتن از جایگاه یابی خدمات بلک سون و کالافاتیس و شاخص های مطرح شده توسط محققان دیگر، در تحقیق حاضر، به روش تحلیلی-پیمایشی (با استفاده از دو مجموعه پرسشنامه مشابه، مربوط به مشتریان، و کارشناسان شرکت الماس کویر) چهار ویژگی محسوس محصولات شرکت الماس کویر (قیمت، کیفیت، خدمات، و نوآوری) به عنوان عوامل مناسب برای جایگاه نام و نشان تجاری شرکت مذکور در مقایسه با رقیبش (شرکت برلیان) مورد آزمون قرار گرفت تا جایگاه این ویژگی ها در ذهن مشتریان و کارشناسان شرکت مشخص شده، مورد مقایسه قرار گرفته، و در نهایت اولویت های آنها تعیین گردد (اهداف تحقیق). هر کدام از شاخص ها، با توجه به تعاریف مربوط در بخش روش تحقیق در چندین سوال مطرح و از نمونه ی آماری تحقیق (شامل 220 خرده فروش در رفسنجان و 32 کارشناس بازاریابی، تحقیقات بازار و فروش شرکت) که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده بودند، پرسیده شد. آزمون های مورد استفاده برای این تحقیق شامل آزمون دو جمله ای، آزمون من – ویتنی و آزمون رتبه بندی فریدمن برای تعیین اولویت های هر گروه است.
نتایج نشان داد که مشتریان و کارشناسان شرکت هر چهار ویژگی را برای جایگاه شرکت الماس کویر مناسب می دانند و با توجه به این که بازار هدف، این ویژگی ها را مهم می داند، شرکت بایستی به کمک آمیخته های بازاریابی مناسب به تقویت بیشتر این ویژگی ها در مقایسه با رقبا بپردازد تا به جایگاه مناسب دست یابد.
واژگان کلیدی: نام و نشان تجاری، جایگاه یابی نام و نشان تجاری، هویت نام و نشان تجاری، تصویر نام و نشان تجاری، قیمت، کیفیت، خدمات، نوآوری



مطالب دیگر:
📂آشنائي با الگوريتم¬هاي ژنتيک و بررسي مزايا و معايب آن📂بررسي شبکه هاي عصبي و الگوريتم ژنتيک و الگوريتم مورچگان📂بررسي پروتکل RADIUS و سرويس دهنده IAS📂بررسي اصول VPN📂مروري بر مقاهيم و گرامر و جايگاه نکنولوژي XSD و بررسي انواع داده ساده ( simple type ) و مرکب ( c📂بررسي شبکه vpn و عناصر تشکيل دهنده و امنيت آن📂بررسي وايمکس و نسخه ها و تجهيزات آن📂بررسي XML و استانداردها و اهميت آن📂بررسي XPath و مفاهيم و اهداف آن📂بررسي XSLT و پردازنده آن و مروري بر تبديل يک سند XML بوسيله XSLT📂بررسي نيوتن و زندگي و فعاليتهاي علمي او📂بررسي فن آوري اطلاعات و ارتباطات و زيرساخت آن و بررسي تفاوت بين اطلاعات و دانش📂بررسي مفاهيم و چگونگي واکنش هاي شيميائي در چرخه ي سوخت هسته اي📂بررسي شطرنج و آموزش تاکتيک هاي بازي شطرنج📂بررسي درها و درهاي اتوماتيك و انواع و مزاياي آنها و مروري بر پنجره هاي کشويي📂بررسي وات متر (مولتي متر) و طرز کار آن و مروري بر انواع تستهاي مقاومت و خازن و ديود📂مطالعه و بررسي سيستم‌ ها و مدلها و بررسي شبيه‌ سازي‌📂بررسي پمپها و تاريخچه و انواع و کاربرد آنها📂بررسي خط و زبان عربي و ريشه و تايخچه آن و بررسي تاثير آن بر خط و زبان ايراني📂بررسي تئوريها و نظريه پردازي روابط انساني بين الملل📂مروري بر قانون ملي شدن صنعت نفت و اهميت و تاريخچه و تصويب آن📂– پياده سازي و ارزيابي الگوريتمها و سير تكاملي و انواع زبانهاي برنامه نويسي📂بررسي تعريف و تاريخچه مديريت تلفيقي آفات(IPM) و مروري بر مولفه هاي پياده سازي و روش هاي بکارگيري📂بررسي سازمان تامين اجتماعي و تاريخچه و خدمات آن📂بررسي سيستمهاي بازيافت مواد و انرژي