مقاله ارزيابي عملكرد كاركنان-50027132

ارزشيابي مشاغل,عملکرد کارکنان,ارزیاب|50027343|download
مشخصات فایل مورد نظر در مورد مقاله ارزيابي عملكرد كاركنان آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

, ارزيابي عملكرد كاركنان, ارزياب, معيارهاي ارزيابي, فنون ارزيابي عملكرد كاركنان,ارزشيابي مشاغل


اين مقاله روش انجام ارزيابي عملكرد كاركنان را شرح مي‌دهد. معيارهاي ارزيابي عملكرد، ارتباط بين ارزيابي عملكرد با ارزشيابي مشاغل و حقوق و مزايا، فنون مختلف ارزيابي عملكرد، اهداف، مكان و زمان ارزيابي عملكرد، خصوصيات شخصيتي ارزياب و ساير نكات و جزئيات انجام ارزيابي عملكرد از جمله مباحث اين مقاله هستند.



------------------------------------------------------------------



1- مقدمه


همه افراد حق دارند و علاقمند هستند که از نتايج عملکرد روزانه خود آگاه باشند. اين مسأله در مورد کارکنان وجه ديگري هم پيدا مي‌کند و آن اينست که کارکنان علاقه دارند از نظرات سازمان در مورد خود مطلع گردند و از سوي ديگر سازمان نيز محق است نظرات خود را در مورد منابع انساني سازمان که از اصلي‌ترين سرمايه‌هاي سازمان بشمار مي‌روند ابراز داشته و به اطلاع ايشان برساند. از طرف ديگر از کارکناني که از انتظارات سازمان در مورد خويش بي‌اطلاع هستند چگونه مي‌توان انتظار داشت که در جهت رفع و جبران کاستي‌هاي گذشته اقدام نمايند؟ در همين راستا بايد متذکر شد که در اغلب موارد کارکنان، سازمان يا دست‌کم مدير مستقيم خود را مسئول و مسبب افت يا ضعف عملکرد خود مي‌دانند. دلايل اصلي نياز سازمان‌ها به انجام ارزيابي عملکرد کارکنان عبارتند از:



تشويق عملکردهاي مطلوب و نهي از عملکردهاي نامطلوب کارکنان


پاسخ به اين نياز کارکنان که «حق دارند از نظرات کارفرما در مورد عملکرد خود مطلع باشند».


شناسايي افرادي که قابليت ارتقاء دارند و يا مستحق افزايش دستمزد و مزاياي جانبي هستند.


نياز سنجي آموزشي کارکناني که جهت ارتقاء يا جبران کاستي‌ها نياز به آموزش دارند.


امکان بازنگري مشاغل و پست‌هاي سازماني.


2- دلايل مخالفت اغلب سازمان‌ها با ارزيابي عملکرد


اغلب سازمان‌ها با انجام ارزيابي عملکرد کارکنان مخالف هستند و عمده نگراني سازمان‌ها نيز اينست که مبادا کارکنان در اثر اطلاع از قضاوت کارفرما نسبت به عملکرد خود، رنجيده خاطر شده و اين مسأله منجر به کاهش بازدهي، سرخوردگي و نهايتاً افت بازدهي سازمان گردد. ليکن چنانچه ارزيابي عملکرد بجاي آنکه بر مبناي احساسات آني ارزياب باشد، بر مبناي حقايق انجام گردد، و از سوي ديگر کارکنان نيز با ديد مثبت و واقع نگر به آن نگاه کنند و سعي در جبران کاستي‌ها ي گذشته در جهت افزايش عملکرد خود نمايند، اين نگراني بيجا و بي‌مورد است.



مطالب دیگر:
📗نگاهي به ماهيت استراتژي آمريكا در خاورميانه📗نگاهی بر تاريخچه احزاب سياسی در ايران📗نقش فرهنگ وقف در توسعه تمدنها📗نقش زبان در تمدن ايراني📗نقش روابط عمومي ها در تحقق اصل حق دسترسي آزادانه به اطلاعات📗نظريه دمكراسي جهان وطني ديويد هلد و قابليتهاي اجرائي آن در ايران📗نظام قضایی در ایران باستان📗نظام دیوانی در عهد سلجوقیان📗ناسیونالیسم📗نادر شاه افشار📗ورزش شنا📗ورزش شطرنج و نتایج آن در تمرکز حواس 5 گانه📗جزوه و سوالات مصاحبه آزمون قضاوت📗ورزش در ایران📗ورزش در آمریکا📗ورزش از نقطه نظر به هنجار سازی📗ورزش از دیدگاه اسلام📗ورزش ، سلامتی و کوهستان📗واليبال و بسكتبال📗واليبال در ايران📗واقعيت هاي ايروبيك📗ورزش براي جوانان و نوجوانان📗ورزش هندبال📗تاریخچه هاکی📗نقش ورزش در سلامتی قلب - قند - ریه ها