32-طراحی هماهنگ و بهینه سرعت مجاز متغیر و كنترلگر رمپ ورودی در بزرگراه مطالعه موردی بزرگراه صدر-50081034

|50081245|download
مشخصات فایل مورد نظر در مورد 32-طراحی هماهنگ و بهینه سرعت مجاز متغیر و كنترلگر رمپ ورودی در بزرگراه مطالعه موردی بزرگراه صدر آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

مشخصات نویسندگان مقاله طراحی هماهنگ و بهینه سرعت مجاز متغیر و کنترلگر رمپ ورودی در بزرگراه مطالعه موردی : بزرگراه صدر

شهریار افندی زاده - دانشیار، گروه مهندسی حمل و نقل،دانشگاه علم و صنعت ایران
هاجر حاج محمدی - دانشجوی کارشناسی ارشد،گروه مهندسی حمل و نقل،دانشگاه علم و صنعتایرا
نوید کلانتری - دانشجوی دکتری ،گروه مهندسی حمل و نقل،دانشگاه علم و صنعت ایران


چکیده مقاله:

رشد سریع جمعیت و به تبع آن وسایل نقلیه، باعث بالارفتن حجم سفرهای دورن شهری می گردد. بخش وسیعی از این آمد و شد از طریق بزرگراه های دورن شهری صورت می گیرد که این امر لزوم مدیریت صحیحترافیک را در بزرگراه ها آشکار می سازد. مدیریت ترافیکی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت موجود معابر، می تواند به ویژه در هنگام ساعات اوج و بروز گره ترافیکی، بسیار مفید فایده واقع شود. از جملهتسهیلاتی که برای استفاده بهینه و بیشینه از قابلیت های یکبزرگراه مطرح است، کنترل کننده رمپ ورودی1 و اعمال سرعت مجاز متغیر 2 می باشند، که در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته و روش های گوناگونی برایطراحی آنها مطرح شده است. در این مقاله یک مدل ابتکاری جهت هماهنگ سازی و بهینه سازی مقادیر این دو کنترل کننده در یک شبکه بزرگراهی ارائه می شود. این مدل متشکل از یک مدل غیر خطی پیش بینیجریان ترافیک، برای محاسبه تابع هدف مدل و الگوریتم بهینه سازی ژنتیکبرای بهینه نمودن مقادیر متغیرها است. مدل معرفی شده سپس بر روی قسمتی از بزرگراه صدر پیاده سازی می شود و نرخ بهینه رمپ ها بههمراه سرعت های مجاز برای اعمال در بالادست رمپ ها تعیین می گردد. جهت اعتبار سنجی مدل ارائه شده، نتایج آن با روش بهینه سازیSQP مقایسه شده است و برتری نسبی مدل پیشنهادی در بهبود تابع هدف انتخاب شده به اثبات رسیده است. با بررسی نتایج این حقیقت قابل درک است که به کارگیری یک روش کنترلی ( در این مقاله کنترل رمپ) برای شرایط اشباع و فوق اشباع کارگشا می باشد، اما به دلیل شرایطبحرانی به وجود آمده، میزان تاثیرگذاری آن نسبت به شرایط عادی کمتر است. در این هنگام استفاده از سرعت مجاز متغیر در بالادست رمپ های بحرانی، به علت کنترل حجم ورود به قطعه متصل به رمپ، می تواند هم کارایی و تاثیرگذاری رمپ را بیشتر کند و هم کل زمان سفر سپری شده را در شبکه بهبود دهد.


کلیدواژه‌ها:

هماهنگسازی - کنترل کننده رمپ - سرعت مجاز متغیر


نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:


افندی زاده, شهریار؛ هاجر حاج محمدی و نوید کلانتری، ۱۳۹۱، طراحی هماهنگ و بهینه سرعت مجاز متغیر و کنترلگر رمپ ورودی در بزرگراه مطالعه موردی : بزرگراه صدر، یازدهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران، تهران، سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (افندی زاده, شهریار؛ هاجر حاج محمدی و نوید کلانتری، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (افندی زاده؛ حاج محمدی و کلانتری، ۱۳۹۱)



مطالب دیگر:
📝مرز بین کشور ها دانمارک و سوئد📝مرگبارترین وناتوان کننده ترین ماده مخدر شناخته شده Desomorphine📝مروری بر اجزای کلیدی مدل‌های کسب و کار📝مروری بر جنگ نرم📝مروری بر روند شاخص های کلان اقتصادی و چشم انداز اقتصاد ایران📝مروری بر کنترلرهای فازی و کاربردهای آن در Robotics📝مروری بر مدل مارکوف برای ارزیابی قابلیت اطمینان نرم افزار📝مروری بر معماری سازمانی با تاکید بر چارچوب DoDAF📝مروری بر مقالات منتشر شده در مجیک📝مروری برآناتومی و فیزیولوژی قلب📝مروری برقانون مدیریت خدمات کشوری📝مروري بر نابجايي ها📝مري📝مسایل رفتاری درشغل نگهبانی📝مسائل روان شناسی عمومی📝مستند سازی📝مسجد جامع کبیر قزوین📝مسجد شیخ لطف اله📝مسمومیت با مواد مخدر ، محرک و الکل📝مسموميت ها📝مسئله بهینه سازی با چند تابع هدف📝مشاوره تحصیلی📝مشخصات و ويژگي هاي انواع سيمان📝مشکلات 2📝مشكلات راه هاي هوايي تحتاني