دانلود تحقیق در موردتأثير باورهاي معلمان-50488467

|50488678|download
مشخصات فایل مورد نظر در مورد دانلود تحقیق در موردتأثير باورهاي معلمان آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

نام فایل : تأثير باورهاي معلمان


فرمت : .doc


تعداد صفحه/اسلاید : 29


حجم : 10 مگابایت



زماني كه معلمان سهم خود را در پروسه انضباطي انكار مي كنند در واقع سهم خود را نيز در دست‌آوردهاي آكادميك كودك ناديد مي‌گيرند.
باورهاي معلمان
تأثير باورهاي معلمان درباره خود دانش‌آموز نمي‌تواند مورد تأييد بيشتر از حد قرار گيرد. اگر دانش‌آموزي در كلاس است تأثير باورهاي معلم گريزناپذير است. بر مثالهاي زير توجه نمائيد.
جونيس پايه دوم را در كلاس‌هاي بومن با يك لباس و مواد جديد و اشتياق به آموختن شروع نمود. برادر بزرگتر جونيس كه هم اكنون در كلاس چهارم است نيز در كلاس‌هاي بومن بوده است او دانش‌آموزي با هوش و توانا بود كسي كه مي‌توانستند از پس هر كاري برآيد. يك ماه بعد از سال تحصيلي جونيس در گروه خواندن دچار اشكال شد. او با بعضي از مفاهيم دست و پنجه نرم مي كرد و شبي عقلش را از دست مي دهد. آقاي بوفي به جونيس گفت: «من مطمئنم كه تو خوب عمل خواهي كرد براي آنكه برادرت يكي از بهترين دانش‌آموزان من بود».
برداشت جونيس از برچسب آقاي بوفي چه بود؟ آقاي بوفي راجع به او چه باوري داشت؟ آيا اين تشويق كننده يا نااميد كننده بود؟ قصد خوب بود ولي روش اجرا به تنيجه مورد نظر نمي‌رسيد.
فهم باورهاي معلمان ضروري است، ما بايد بدانيم كه معلمان يك سري باور دارند لذا پايه رفتار آنها در كلاس است. بعضي از اين باورها مؤثر و بهبود دهنده رابطه معلم- شاگرد و باعث رشد توانائي دانش‌آموز به آموختن است. ساير باورها آسيب رسان است و موجب ايجاد مشكل در رابطه با دانش آموزان است، مي‌توانيم برخي از اين باورهاي تخريب‌گر را تشخيص دهيم تا آنها بتوانند نيازشان براي رابطه مشورتي را دريابند.
باورهاي نادرست مشترك همگي كه هر دينك ماير 1980 آمده است.
1- دانش‌آموز بايد با خود همكاري كند.
من مسئول هستم. دانش‌آموز بايد آنچه را من مي گويم انجام دهد. اگر آنها انجام ندهند من يك ناظم مؤثر نيستم. همكاري پايه لغات
terms
من است و به معناي مطابقت با نيازهاي من است.
2- من بايد قادر به كنترل تمامي دانش‌آموزان و موقعيت، باشم وگرنه من معلم خوبي نيستم.
من بايد تمايل دانش آموزان را با مهارتي كه هم اكنون دارا هستم اداره كنم من تمامي يزها را راجع به كنترل دانش‌آموزان آموخته‌ام. يك رابطه مشورتي نشانه ضعف و شكست است.
3- برنامه من به هر قيمتي بايد موفق شود.
برنامه من تنها راه است هيچ فضائي براي دادن و گرفتن در رابطه وجود ندارد. براي كنترل يا براي برد چالش با دانش‌آموزان مهم است. من ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ كسي در روابط خود با ديگران دارم.
4- برخي از دانش‌آموزان ذاتاً بد هستند و بايد اگر همكاري نكردند تنبيه شوند.
همه دانش‌آموزان خوب نيستند بعضي‌ها هيچ اميدي به اصلاحشان نيست، رويكرد من استفاده از تنبيه به عنوان يك سيستم انضباطي جهت ايجاد مطابقت است. تنها سيستم انضباطي كه مؤثر است به وجود آوردن كنترل از خارج كودك است.
5- من بايد دانش‌آموزان و كلاس را كنترل كنم تا آنها مرا كنترل نكنند. خارج از كنترل بودن خطرناك است.
كنترل داشتن مهم است. اين نگراني بر پايه اين واقعيت است: چگونه من مي‌توانم بطور مؤثر كلاسي را با 30 دانش‌آموز اداره كنم؟ به هر حال تشخيص اين مطلب كه بسياري از معلمان آموزش گسترده‌اي در زمينه مديريت كلاس نديده‌اند سايرين ممكن است به سيستم انضباطي كه بر كنترل تأكيد دارد به عنوان تكنيك ابتدائي فكر كنند.
6- شاد نبودن علل بيروني دارد و من هيچ توانائي براي كنترل يا تأثير بر احساساتم ندارم.
من نمي‌توانم توقع داشته باشم شرايط فعلي تغيير كند. براي من تغيير بازدهي ندارد. من هيچ منبعي براي كمك به تغيير ندارم.
7- دانش‌آموزان محصول وراثتشان و محيط بزرگترشان هستند و قابل تغيير نيستند.
دانش‌آموز با هيچ يك از اعمال يا باورهاي من تحت تأثير قرار نمي‌گيرد. تأثير مدرسه در حداقل است.
معلمان مكرراً يكي يا چند تا از ريزباورها را به مشاور بيان مي‌دارند يك معلم امكان ندارد بگويد من تحت كنترل هستم ولي اعمالشان و گفتارشان دال بر اين باورها است.
جدول 1-
s
نشاندهنده تأثير باورها بر رفتار معلمان است.
باورهاي معلمان
رفتار معلمان
نتيجه در دانش‌آموز
...



مطالب دیگر:
📗بررسی دیگ بخار و راهنمای راه اندازی و نگهداری دیگ های بخارلوله دودی📗آشنایی با سيستم هاي نمايش اعداد در سيستم هاي كد گذاري📗بررسی سیستم های تعلیق خودرو و اجزای آنها📗بررسی سيستم هاي توليد انعطاف پذير و مزیت آنها و مروری بر روشهای تبلیغاتی📗بررسی سیستم هیدرولیک زانتیا و لگزیا و نحوه کار با آن📗مختصری بر سيستم هاي حرارتي كف📗بررسی روشهای اندازه گیری ارتفاع در سیستمهای هوایی و بررسی فن آوری ساخت حسگر ارتفاع سنج هواپیم📗بررسی سیستمها و انواع و اجزا و طراحی آن و مروری بر سیستمهای اطلاعاتی📗بررسی آسانسور و اجزا و سیستم آن و مروری بر تعمیر و نگهداری آسانسور📗بررسی امنيت شبکه و انواع حملات و فایروالهای packet fkiter و NAT و Snort📗بررسی سیستم سوخت و اجزا و نحوه عملکرد آن📗بررسی ریل و خطوط راه آهن📗بررسی سیستمهای کنترلی و سخت افزاری مرسوم و بررسی تجهیزات کنترلی، کارآیی و تنظیم کنترلر و مفهوم📗ذخیره سازی یک تصویر در بانک اطلاعاتی سرور SQL📗بررسی سیر تحولات و تغییرات و نقش و کاربرد و انواع دیوار📗بررسی فسيل و علم فسيل شناسي📗بررسی ذرت و تاریخچه و انواع و خواص آن📗بررسی سازگاری دین و حقوق بشر و مروری بر زبان استراتژيك ديني📗بررسی ديات و خسارت‏هاى ناشى از صدمات بدنى📗بررسی دیگ بخار و ساختار و نصب و نگهداری آن📗ديه كافر ذمي با ديه مسلمان متفاوت است يا نه ؟📗بررسی ديدگاه شرع و قانون در برخورد با جرايم مرتبط با مواد مخدر📗بررسی هارد ديسکها و تاریخچه و خصوصیات و انواع آنها📗بررسی رابـط كـاربر و معیارهای نمونه مطلوب و ارزیابی آن و مروری بر رابط كاربر نرم افزارهاي فارسي📗بررسی مکتب رآلیسم (واقع گرایی) و ظهور و بررسی آن در مذهب و آموزش و مدرسه