دانلود تحقیق در موردجابر ابن حیان-50526214

|50526425|download
مشخصات فایل مورد نظر در مورد دانلود تحقیق در موردجابر ابن حیان آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

نام فایل : جابر ابن حیان


فرمت : .ppt


تعداد صفحه/اسلاید : 47


حجم : 1 مگابایت







پروژه علمی دانش آموزان ابتدایی





بخش اول : تعریف و هدف
بخش دوم: نقش‌ها
بخش سوم : چگونگی پروژه
بخش چهارم : تابلوها


تعریف و اهداف
پروژه ی علمی عبارت است از کوشش علمی انفرادی یا گروهی دانش‌آموزان درباره‌ی یک موضوع معین که آنان ضمن این کوشش هیجان انگیز علمی، کار یک دانشمند را انجام می دهند و نگرش ها و مهارت های علمی او را پیدا می‌کنند.
یعنی دانش‌آموزان سعی می‌کنند به دقت مشاهده کنند، سؤال بپرسند، جمع آوری اطلاعات کنند، فرضیه بسازند، آزمایش کنند و نتایج کار علمی خود را جمع بندی و ارائه نمایند.

ابوعبدالله یا (ابوموسی) جابر، دانشمند سده دوم
مجموعه بزرگی از آثار در کیمیا، فلسفه، طب، ریاضیات، نجوم، شیمی و موسیقی
بیشتر منابع گفته اند که حدود سال 103 تا 107 هجری قمری متولد شد.
بیشتر منابع وی را ایرانی و زادگاهش "طوس" از شهرهای خراسان بوده است
جابر سالهای جوانی را در طوس بود و طبق تاریخ (ابن ندیم) به علت مناسب بودن آب و هوای کوفه بعدا در کوفه مشغول به کار شد و به شغل کیمیا گری و "اکسیر" پرداخت .
بیشتر مولفان تصریح دارند بر اینکه او از شاگردان امام جعفر صادق علیه السلام بود
بسیاری از کتب منسوب به جابر، اصل عربی در دست نیست و فقط ترجمه های لاتینی آن موجوداست.
بی شک ،وی اولین مسلمانی است ،که شایستگی کسب عنوان شیمیدان را دارد.

1- زمینه ی تحقق اهداف دوره ابتدایی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش را به ویژه در زمینه های زیر فراهم می نماید.
الف)اهداف اعتقادی:
خداوند را دوست دارد و او را بهترین یار و کمک می داند.

ب) اهداف اخلاقی
راستگو و امین باشد.
احترام به بزرگ‌ترها را وظیفه‌ی خود می‌داند و به نظرات آنها توجه می‌‌کند.
برای رسیدن به موفقیت پشتکار دارد و تلاش می‌کند.
اوقات فراغت خود را با فعالیت ها و بازیهای مناسب پر می‌کند.
امیدوار و با نشاط است و از مواجهه ی با مشکلات نمی هراسد.
به همکلاسان و همسالان خود در انجام وظایف یادگیری کمک می‌کند.
نظم و انضباط را در خانه و مدرسه و اجتماع رعایت می‌کند.
ج) اهداف علمی – آموزشی

نسبت به شناخت پدیده ها کنجکاو است.
در فکر کردن، شنیدن، گفتن و بیان مقصود، خواندن و نوشتن و حساب کردن معارت کافی دارد.
با زبان فارسی آشنایی دارد و می تواند از کتاب و روزنامه استفاده کند.
به اهمیت و ارزش اطلاعات و اطلاع رسانی در زندگی آگاه است.
ارزش علم را در انجام درست کارها تا حدی می‌داند.
مهارت های اولیه برای زندگی در جامعه را کسب کرده است.
با نحوه ی یادگیری خود تا حدودی آشناست.
....



مطالب دیگر:
🔗مقاله ترجمه شده رشته اقتصاد با عنوان عرضه محصول به محض تولید و تحویل محصول و تامین این زنجیره🔗مقاله رشته ادبیات فارسی با عنوان اسطوره، حماسه و ناخودآگاه جمعی🔗مقاله رشته معماری با عنوان معماری بیونیک🔗مقاله رشته محیط زیست با عنوان معماری سبز🔗معماری و شهرسازی تهران 16 و 17 میلادی🔗تأثیر اقلیم بر گردشگری و صنایع دستی (مرداب انزلی- ماسوله – قلعه رودخان- تپه مارلیک- داماش)🔗تأثیر شرایط اقلیمی بر فعالیتهای خاص گردشگری (کوهنوردی – شکار- ماهیگیری – قایقرانی)🔗رنگ در معماری🔗پروژه رشته معماری با عنوان نقشه های ساختمان مسكونی 2 طبقه همراه با پاركینگ🔗مقاله طراحی معماری سردر دانشكده🔗پروژه طراحی غرفه نمایشگاه سونی🔗طراحی کل مجموعه شهر🔗طرح تفصیلی شهر یزد،مطالعات حمل و نقل و ترافیک🔗مقاله رشته معماری با عنوان نقش نور در تنظیم شرایط محیطی ساختمان🔗ﻧﻘﺶ اﻗﻠﻴﻢ ﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﻨﻌﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮی اﺳﺘﺎن ﻟﺮﺳﺘﺎن🔗مقاله رشته گرافیک و معماری با عنوان نقاشی دیواری🔗مقاله رشته معماری با عنوان نقاشی روی شیشه (ویترای)🔗مقاله رشته ادبیات فارسی با عنوان صورخیال در قصاید خاقانی شروانی🔗مقاله رشته ادبیات فارسی با عنوان محمد حسین بهجت تبریزی(متخلص به شهریار)🔗معماری و محیط و بررسی معماری سبز🔗معماری گذشته🔗معماری مسجد جامع اصفهان🔗معماری و ساختار مساجد🔗معماری قصر الحمراء (بصورت کامل و جامع)🔗معماری بنا قوام دوله