بازاريابي و مديريت بازار-50675266

|50675477|download
مشخصات فایل مورد نظر در مورد بازاريابي و مديريت بازار آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

حجم فایل : 651.3 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 280
بنام خدا 1 2 نام درس:
تعداد واحد: 3
منبع: فروشگاه اینترنتی پارس 3 اهداف درس آشنايي دانشجويان با:
مفاهيم و تعاريف مديريت بازار و جايگاه آن
انواع بازار و محيط بازاريابي
تقسيم بازار و تعيين بازار هدف
نيازها و رفتار خريداران 4 اندازه گيري کمي بازار و پيش بيني فروش (آشنايي با مدلهاي کمي و کيفي
اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي
برنامه ريزي بازاريابي عمومي و بازاريابي بيمه
تحقيقات بازاريابي
سيستمهاي بازاريابي و انواع مدلهاي بازاريابي اهداف درس 5 فصل اول مفاهيم مديريت بازار 6 مقدمه يکي از شاخصهاي مهم دانش مديريت است که وظيفه اصلي آن شناخت نيازها و خواسته هاي انساني و رفع آنها از طريق فرايند مبادله منابع مي باشد. چرا که جوامع امروزي بيش از هر زمان ديگري از يک طرف با نيازها و بالاخص خواسته هاي روز افزون انسانها و از طرف ديگر با کمبود منابع مواجه بوده و مديران بايد با منابع محدود موجود جوابگوي خواسته هاي نامحدود افراد باشند. 7 بازاريابي داراي مفهوم خيلي گسترده بوده و همان طوري که پيتر دراکر بيان مي کند از ديدگاه مشتريان, بازاريابي دربرگيرنده همه فعاليتهاي يک سازمان است. بنابراين به جاست که به جاي واژه بازاريابي از عبارت مديريت بازار که دربرگيرنده کليه فعاليتهاي فوق است, استفاده گردد. 8 مفاهيم اساسي بازاريابي: بازاريابي علي رقم تصورات اکثر مردم فقط در تلاشهاي کوتاه مدت براي فروش کالاهاي نيمه ضروري و لوکس و تشريفاتي خلاصه نميشود بلکه آن شامل مجموعه اي از فعاليتهاي توليدي, توزيعي و تجاري است که کالاها را سريعتر و ساده تر به دست مصرف کننده نهايي برساند . 9 بازاريابي به عنوان يک فرايند مديريتي_ اجتماعي تعريف مي شود که بوسيله آن افراد و گروهها از طريق توليد و مبادله کالا و خدمات با يکديگر به وسيله ابزار مهم و واسطه اي به نام پول و در محلي به نام بازار به تامين نيازها و خواسته هاي خود اقدام مينمايند . 10 11 نياز نياز کمبودي است که توسط فرد احساس ميشود يا به عبارت ديگر نياز عبارت است از حالت محروميت احساس شده در فرد که اين محروميت آرامش و تعادل آدمي را برهم زده و در او انگيزه اي براي ارضاي آن پديد مي آورد. 12 خواسته خواسته ها بيانگر کيفيت ارضاي نيازها و مطلوبيت هاي دلخواه انسان بوده و در واقع بخش عمده اي از کوشش و تلاش فرد براي نيل به خواسته هاي نامحدود او صورت ميگيرد . 13 بسياري از فروشندگان خواسته ها و نيازها را با هم اشتباه ميکنند. براي مثال ممکن است يک کارگردان تصور کند که مردم به فيلم سينمايي خوب نياز دارند در حالي که نياز واقعي آنها سرگرمي مي باشد . 14 خواسته هاي راه هاي رفع نياز ها بوده و در حالي که نيازها محدود و تقريبا ثابت هستند .
خواسته ها با توجه به فرهنگ هاي جوامع و آداب و رسوم, هنجارها, سلايق, طرز تلق...



مطالب دیگر:
📚قرنطینه نباتی و برخی از اصول و استانداردهای مرتبط با قرنطینه داخلی📚طرح راه اندازی موزه شهر دماوند📚تعیین رابطه رضایت زناشویی مادران وعزت نفس دختران شان📚تحلیل نحوی‌كلامی دستنوشته‌های داستانی كودكان و نوجوانان📚تحلیل رابطةعوامل شغلی باتعهد سازمانی بر اساس مدل ویژگی های شغلی📚بررسی تبلیغات📚تاثیر موسیقی در كاهش اضطراب📚تاثیر برنامه های ماهواره ای بررشد اجتماعی نوجوانان شهر ابهر📚نحوه عملکرد ادوات ذخیره کننده اطلاعات دیجیتالی📚بررسی فروشگاه الكترونیكی📚آموزش تعمیرات پکیج2📚آموزش 3dmax📚انزوا - عزلت و تنهایی در دیوان شهریار📚ابواب علم نحو در صمدیه📚شاهنامه و شخصیت های شاهنامه📚مطبوعات 101 ص📚ابوالقاسم عارف قزوینی 23 ص📚استقراء ناقص و چگونگی تعمیم آن📚باباخاركن‌ (یا قصه‌ی‌ مخصوص‌ آجیل‌ مشكل‌ گشا)📚بررسی نقش قاضی محمد در جمهوری كردستان📚بیوگرافی نیما یوشیج📚تحقیق زبان (گرامر)📚توصیف حلقات📚طرح جامع شهر جدید سهند📚طراحی موردی از فضای اداری با اتوکد