در خود ماندگی در دانش آموزان-50675909

|50676120|download
مشخصات فایل مورد نظر در مورد در خود ماندگی در دانش آموزان آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

حجم فایل : 74.0 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 30
انجمن روانپزشکی آمریکا برای تشخیص این بیماری سه حوزه نقصان را در نظر می گیرد:

اختلال در تعاملات اجتماعی

اختلال در ارتباط ها

کاربرد الگوهای محدود، تکراری و قالبی در رفتار، علایق و فعالیت ها تشخیص: اختلال در تعاملات اجتماعی: اختلال آشکار در کاربرد رفتارهای غیرکلامی چندگانه همانند ارتباط چشمی

عدم برقراری ارتباط متناسب با سطح رشد با همسالان خود

فقدان ارتباط متقابل اجتماعی یا عاطفی

فقدان پیگیری معمول لذات، علایق و دستاوردها همراه دیگران اختلال در ارتباط ها : تاخیر یا نبود کامل رشد زبان گفتاری

اختلال در قدرت شروع یا ادامه صحبت با دیگران

به کارگیری تکراری یا کلیشه ای زبان یا داشتن زبان مختص خود

فقدان تخیل پردازی های مختلف و خود به خود یا تقلیدهای اجتماعی متناسب با میزان رشد خود کاربرد الگوهای محدود، تکراری و قالبی در رفتار، علایق و فعالیت ها: وفاداری وتقلید به ظاهر انعطاف ناپذیر به امور و آداب غیرکارکردی وخاص

اطوار قالبی و مستمر حرکتی

دلمشغولی مداوم به اشیاء و اجزاء

دلمشغولی و توجه دائم به یک یا چند الگوی محدود و قالبی مورد علاقه که از نظر شدت و تمرکز نابهنجار است. قبل از 36 ماهگی باید چند مورد از این نابهنجاری ها را دید تا حکم به وجود این بیماری داد.در حال حاضر درجات مختلفی از بروز مشخصات اوتیسم تشخیص داده شده و کودکان مبتلا به این بیماری هم در تظاهر این اختلال و هم در میزان شدت آن تفاوت بسیاری دارند. در موارد بسیاری بیماری در خودماندگی تشخیص داده نمی شود چرا که رشد کودک به قدر کافی به تاخیر نیفتاده و نمی توان اختلال های اجتماعی کودک را تشخیص داد. سندرم آسپرگر نیز یکی از اختلال های رشدی گسترش یابنده است که باید به آن توجه ویژه ای داشت چرا که از جهات بسیاری به بیماری درخودماندگی شباهت دارد.در حال حاضر این بحث مطرح است که آیا سندرم آسپرگر را باید نوعی از اوتیسم به شمار آورد یا نه ؟


کودکانی که دچار سندرم آسپرگر هستند همان اختلال های اجتماعی و علایق محدود و قالبی را نشان می دهند که کودکان مبتلا به اوتیسم دارند ولی معمولا مانند آنها دیر زبان باز نمی کنند و رشد شناختی تاخیری ندارند. تشخیص افتراقی: بین برخی از اختلال های دوران کودکی و اوتیسم شباهتهایی هست :

ناتوانی در یادگیری
اسکیزوفرنی دوران کودکی
اختلال های رشدی زبان
اختلال های توجه
محرومیت اجتماعی مهمترین مشخصات خاص بیماری اوتیسم: در واقع اختلال های خاص و عمیق در رفتار های اجتماعی مختص این بیماری است و ناتوان کننده ترین مشخصه آن محسوب می گردد.این کودکان در سال های قبل از مدرسه حداقل تعامل با والدین خود را دارند، به کودکان دیگر علاقه ای نشان نمی دهند، تماس های چشمی نامعمول و حالات چهره محدودی را دارا هس...



مطالب دیگر:
📝مقاله مدیریت برنامه ریزی📝نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان مهاباد (واقع در استان آذربایجان غربی)📝نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان ماکو (واقع در استان آذربایجان غربی)📝نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان میاندواب (واقع در استان آذربایجان غربی)📝مقاله مدیریت مجموعه در محیط الکترونیکی📝نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان نقده (واقع در استان آذربایجان غربی)📝نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان اشنویه (واقع در استان آذربایجان غربی)📝پروژه مدیریت منابع انسانی Human Resource Managment (H.R.M)📝نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان ارومیه (واقع در استان آذربایجان غربی)📝نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان پیرانشهر (واقع در استان آذربایجان غربی)📝نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان سلماس (واقع در استان آذربایجان غربی)📝نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان سردشت (واقع در استان آذربایجان غربی)📝نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان شاهین دژ (واقع در استان آذربایجان غربی)📝نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان تکاب (واقع در استان آذربایجان غربی)📝پروژه مدیریت📝پاورپوینت بررسی آلودگی هوای تهران و ارتباط آن با اینورژن📝پاورپوينت استحصال انرژی از زباله ها📝پاورپوينت تاثیر آلودگی بر آثار تاریخی📝پاورپوينت فرآوری محصولات جانبی دامی📝مقاله تئوری حسابداری اجتماعی📝پروژه مقابله با فرار مالیاتی📝کارآموزی حسابداری در شهرک صنعتی📝پروژه شرکتهای حسابداری📝گزارش کارآموزی رشته عمران ساختمان های بتنی شرکت آرمان‌ساز پویان📝گزارش کارآموزی مکانیک در شرکت تکنو زیست یکی از اولین شرکتهای فعال در زمینه تاسیسات