صوت ديجيتال-50676018

|50676229|download
مشخصات فایل مورد نظر در مورد صوت ديجيتال آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

حجم فایل : 1.1 MB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 74
بنام خدا ي صدايي كه توسط گوش شنيده مي شود موج پيوسته مي باشد.
صدا تفسیر مغز از پالسهای الکتریکی توسط گوش درونی می باشد.
امواج صوتی از نوع مکانیکی هستند که در اثر ارتعاش اجسام کشسان مانند هوا و آب تولید و منتشر می شوند.صدا به شکل موج منتشر می شود.
سرعت انتشار صدا در مواد مختلف متفاوت است.
در كامپيوتر مي بايست موج صوتي آنالوگ به شكل ديجيتالي (يعني مجموعه اي از ارقام گسسته) درآيد ميكروفون، امواج صوتي را به سيگنال هاي الكتريكي تبديل مي كند. سپس اين سيگنال تقويت شده، فيلترشده، و به يك مبدل آنالوگ به ديجيتال ارسال مي شود. سپس اين اطلاعات با استفاده از كامپيوتر، بازيابي وويرايش مي شوند.
اين داده ها نخست به يك مبدل ديجيتال به آنالوگ ارسال شوند، سپس يك فيلتر آن را بازسازي كند، در گام بعدي صوت تقويت شود، و نهايتاً به اسپيكرها ارسال گردد. بدين ترتيب يك صداي آنالوگ توليد مي شود كه براي ما قابل شنيدن است. ميكروفون، امواج صوتي را به سيگنال هاي الكتريكي تبديل مي كند. سپس اين سيگنال تقويت شده، فيلترشده، و به يك مبدل آنالوگ به ديجيتال ارسال مي شود. سپس اين اطلاعات با استفاده از كامپيوتر، بازيابي وويرايش مي شوند.
اين داده ها نخست به يك مبدل ديجيتال به آنالوگ ارسال شوند، سپس يك فيلتر آن را بازسازي كند، در گام بعدي صوت تقويت شود، و نهايتاً به اسپيكرها ارسال گردد. بدين ترتيب يك صداي آنالوگ توليد مي شود كه براي ما قابل شنيدن است. استفاده از صدا در پروژه چند رسانه صداي متن: صداي متن در چند رسانه اي در زير آمده است:
صداي گوينده: گوينده اطلاعاتي در مورد انيميشن در حال نمايش ارائه مي كند.
موسيقي: مي توان از موسيقي براي برقراري ارتباط استفاده نمود (مانند يك آواز).
صداي محيط پيرامون:صداي محيط پيراموني مشتمل بر مجموعه اي از جلوه هاي صوتي و اصوات زمينه است. اين قبيل اصوات عبارتند از:
تقويت پيام: از صداهاي زمينه اي كه در دنياي واقعي مي شنوييد (مانند صداي جمعيت در يك بازي فوتبال) مي توان براي تقويت پيام انتقالي استفاده كرد.
موسيقي متن: مخاطب را آماده پذيرش و پردازش اطلاعات انتقالي مي كند.
جلوه هاي صوتي: در ارائه ها، از جلوه هاي صوتي براي رسيدن به حالت مناسب و افزايش كيفيت ارائه ها استفاده مي شود؛ مانند صداهايي كه به ليست هاي كنگره اي در فايل هاي پاورپوينت تخصيصمي يابد. نمونه برداري(sampling) صوتي كه از يك منبع وارد كامپيوتر مي شود، در هر ثانيه چندين هزار مرتبه نمونه برداري مي شود.
هر يك ازنمونه ها در واقع يك عكس فوري از سيگنال اوليه در زماني خاص مي باشد. نرخ نمونه برداري درهنگام نمونه برداري، كامپيوتر snapshotهای شكل موج را پردازش مي كند به تناوب يا فركانس اين snapshotها، نرخ نمونه برداري گفته مي شود.
نرخ نمونه برداري معمولاً از 5000 تا 90،000 نمونه در ثانيه است.
نرخ نمونه برد...



مطالب دیگر:
📒لیست شرکتهای پخش مواد غذایی اردبیل📒لیست شرکتهای پخش مواد غذایی اصفهان📒لیست شرکتهای پخش مواد غذایی البرز📒لیست شرکتهای پخش مواد غذایی آذربایجان غربی📒لیست شرکتهای پخش مواد غذایی تهران📒لیست شرکتهای پخش مواد غذایی زنجان📒طرح توجیهی تولید شیشه های نسوز📒طرح توجیهی صفحه كليد كامپيوتر📒طرح توجیهی تولید و بسته بندی و صادرات سفال📒طرح توجیهی تولید سنگ دانه بندی شده و تولید پودر سنگ📒طرح توجیهی تولید پروتئین سویا📒طرح توجیهی تولید سیم خار دار📒طرح توجیهی تولید سیم و کابل برق📒طرح توجیهی شالیکوبی و حبوبات 3300 تن در سال📒طرح توجیهی تولید انواع شکلات و شیره خرما📒طرح توجیهی تولید شمش روی📒طرح توجیهی تولید انواع شناورهای صیادی📒طرح توجیهی تولید سولفات آهن هیدراته📒طرح توجیهی ساخت شناور بابری فايبر گلاس📒طرح توجیهی تولید شیره خرما و فرآوری آن📒طرح توجیهی تولید شیر، ماست و خامه بسته بندی📒طرح توجیهی سنگ بری سخت بر باظرفيت 60 000 مترمربع در سال📒طرح توجیهی تولید سرامیک های صنعتی📒طرح توجیهی تولید دستگاه علف بر📒طرح توجیهی تولید رادیاتورهای فولادی شوفاژ