معيارهاي ارزيابي دانش پژوهي آموزشي-50678162

|50678373|download
مشخصات فایل مورد نظر در مورد معيارهاي ارزيابي دانش پژوهي آموزشي آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

حجم فایل : 456.0 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 21
معيارهاي ارزيابي
دانش پژوهي آموزشي در صورتي که بخواهيم مفهوم بسط يافته دانش پژوهي را در حيات آکادميک مؤسسات آموزشي وارد کنيم لازم است بتوانيم با معيارهاي مشخص و ثابتي اشکال مختلف آن را مورد ارزيابي قرار دهيم. ضرورت ارزيابي دانش پژوهي Simpson DE, Fincher RM. Making a case for the teaching scholar. Acad Med 1999;74: 1296–9. دانش پژوهي (scholarship) دانشمند با استفاده از توان مندي هاي ذهني خود عرصه هاي دانش را به صورت خلاقانه (creative)، آگاهانه (informed)، و منظم (disciplined) به پيش مي برد و يا آن را دچار دگرگوني و تغيير مي نمايد. Roberts & Hansen نماد فعاليت هاي دانش پژوهي به طور ويژه توليد محصولي است که به صورت گسترده در اختيار سايرين قرار داده مي شود و مورد نقد و ارزيابي قرار مي گيرد.
ويژگي بارز فعاليت هاي دانش پژوهي، ارائه آن به سايرين است.
برای آن که فعاليتی به عنوان دانش پژوهي در نظر گرفته شود لازم است که با ديگران در ميان گذاشته شود و توسط آن ها مورد نقد قرار گيرد. دانش پژوهي (scholarship) معيار هاي ارزيابي دانش پژوهي شش معيار زير در ارزيابي تمام اشکال دانش پژوهي مورد استفاده قرار مي گيرند:
دارا بودن اهداف مشخص
کسب آمادگي کافي
استفاده از روش مندي مناسب
نتايج قابل توجه
ارائه مؤثر
بازبيني نقادانه Glassick et al. Scholarship Assessed: Evaluation of the Professoriate. San Francisco, CA: Jossey–Bass; 1997 دارا بودن اهداف مشخص فرد دانش پژوه بايد اهداف خود را از فعاليت هاي صورت گرفته به وضوح بيان کند.
آيا هدف اصلي به وضوح بيان شده است؟
آيا اهداف بيان شده واقع بينانه و قابل دسترسي هستند؟
آيا موضوع مورد پرسش در زمينه مربوطه مهم است؟ کسب آمادگي کافي آگاهي از فعاليت هاي قبلي صورت گرفته در زمينه مورد نظر
داشتن مهارت هاي لازم براي انجام فعاليت
از پيش فراهم کردن منابع مورد نياز آن فعاليت استفاده از روش مندي مناسب دانش پژوه بايد
از روش مناسب براي انجام فعاليت بهره بگيرد
آنها را به صورت مؤثري به کار بندد
در موارد لزوم بر حسب نياز آنها را تغيير دهد.
در عين حال
انعطاف پذيري و حتي در صورت نياز طراحي مجدد فعاليت نتايج قابل توجه نتايج بايد به دانش در آن حوزه بيافزايند، باعث تحريک يادگيري شوند، و يا مشکلي را در خارج از حوزه دانشگاه حل کنند:
آيا دانش پژوه به اهداف خود دست يافته است؟
آيا فعاليت صورت گرفته در نهايت منجر به افزودن مطلبي به دانش موجود در آن زمينه شده است؟
آيا فعاليت صورت گرفته افق هاي جديدي براي بررسي و مطالعه بيشتر ايجاد نموده است؟ ارائه مؤثر يک فعاليت دانش پژوهي هر قدر هم که برجسته و درخشان باشد در صورتي که به ديگران ارائه نشود به اتمام نرسيده است.
آيا دانش پژوه از شيوه مناسب و مؤثري براي ارائه نتايج کار خود بهره ...



مطالب دیگر:
📜آشنایی با ماست و تاریخچه تهیه و انواع آن📜آشنایی با کپسولهای گاز و ساختار آنها📜آشنایی با مکانیک تحلیلی و مباحث آن📜آشنایی با رشته مهندسي كشاورزي و گرایشهای آن و مروری بر مسایل ایمنی برای شروع کار کشاورزی📜آشنایی با ساختار خودرو و بررسی چندین خودرو مورداستفاده در ایران📜آشنایی با شیمی تجزیه و کاربردها و آینده آن📜مختصری بر انواع منابع انرزی تجدید پذیر📜معرفی و آشنایی با زبان Ruby📜آشنایی با مفاهیم توجه و آثار آن بر مهارتهای حرکتی، ورزشی مروری بر سبک های توجه📜مروری بر جهان بینی اسلامی📜آشنایی با سيستم هاي كنترل و انواع کنترلر ها و سیرتکاملی آنها📜آشنایی با امنیت شبکه و انواع تهدیدها و توصیه ها در این رابطه📜مقايسه اثربخشي مدارس دولتي با مدارس غير انتفاعي📜بررسی حقوق زن و جنبه های گوناگون آن در اسلام📜مقایسه ویندوز ایکسپی و ویستا📜آشنایی با تكنولوژي ماشينكاري و انواع ماشينهاي ابزار📜بررسی افزایش مقاومت به خوردگی فولاد زنگ نزن بوسیله ا عمال پوشش نانوذرات اکسید تیتانیوم با روش📜آشنایی با برنامه ریزی و مراحل آن و مروری بر يادگيري و برنامه‌ريزي و ارزشیابی درسي📜آشنایی با خوردگي و کنترل و مهار آن📜مروری بر چگونگی کار کرد موتورهای هوای فشرده📜آشنایی با اسم و مفهوم آرم كانگ فو📜آشنایی با فلسفه مهدویت و ضرورت انتظار و نگاهی به چگونگی انتظار و وظیفه ما و آثار انتظار📜مروری بر آفرینش انسان و منزلت آدم و حواء📜آشنایی با سكولاريسم و مبانی و فرآیند شکلگیری آن📜آشنایی با ویژوال بیسیک و مروری بر شیوه برنامه نویسی رویدادگرا