برند یا مارک تجاری-50684786

|50684997|download
مشخصات فایل مورد نظر در مورد برند یا مارک تجاری آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

حجم فایل : 695.3 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 21
بنام خدا برند يا مارک تجاري




مقدمه:


برند چيست ؟
يک نام،اصطلاح،علامت،سمبل يا طرح و يا ترکيبي از آنهاکه قصد آن مشخص کردن کالاو خدمات يک فروشنده و يا گروهي از فروشنده ها و نيز تفاوت گذاري بين آنها ميان ساير رقباست.

به طور کلي برند ها به چهار دسته تقسيم مي شوند :

۱- برند انفرادي :

يک شرکت ممکن است بر اساس سياستي تصميم بگيرد.برندهاي مشخصي را براي هر يک از محصولات خود اقتباس کند .

۲- برند فاميلي :

برنده هاي فاميلي به يک سر ي از محصولات خاص محدود مي شود.اصطلاح برند فاميلي رجوع مي کند به يک نام تجاري Brand Name که يک شرکت براي يک سري از محصولاتش اقتباس مي کند.

۳- برند شرکتي :

ما ممکن است براس همه محصولات اسم شرکت کننده يا توليد کننده را بگذاريم.وقتي يک شرکت توليد کننده محصولات متعددي مي باشد اين نوع برند شرکتي استفاده مي شود. براي مثال نساجي تاتا ( نساجي مازندران ) محصولات مهندسي ، شيميايي و غيره.

۴- ترکيبي از همه: خصوصيات يک برند خوب:
۱- برند مي بايست چيزي از هدف توليد محصول ،کيفيت آن،منافع آن،استفاه هاي آن و طرز عمل آنو غيره پيشنهاد کند.
۲- برند بايد ساده ،کوتاه و داراي تلفظ ساده بوده و به خاطر سپردن آن آسان باشد. براي مثال ،لوکس، ژيلت ،بي بي سي ،نايک ،مگي،بيک، و …
محصولات اسامي خودشان را دارند و برند شرکتي مشخص مي کند که شرکت همه محصولات را توليد مي کند. مثل (تاج شرکت تاتا ) يا (تاژ شرکت بهداد ) ۳- برند بايد به سادگي تبليغ و شناسايي شود
۴- برند بايد بخشي از يک حالت و طبيعت دائمي باشد
۵- برند بايد ساده و شفاف و جذاب باشد
۶- بايد قابل ثبت و حمايت حقوقي باشد
۷- بايد مشخص و دقيق باشد
۸- بايد داراي صداي لذت بخش درهنگامي که آن را مي شنويد باشد.
۹- بايد اقتصادي بوده و قابل توليد مجددو تکثير باشد.
۱۰- بايد اصل باشد ( غير تقليدي)
۱۱- نبايد به چندين گونه تلفظ شود
۱۲- نبايد تهاجمي (به کسي يا چيزي)و يا اهانت آميز باشد
۱۳- بايد تصوير خوبي ايجاد کند
۱۴- نبايد قديمي و کهنه باشد
براي مثال:
پپسي- سوني- بنز- ديزل- نايک- – ناسيونال- ولوو- ال جي ـ اچ پي – ژيلت– بنز- بيک-بي ام و- کوکا کولا …
سرفصل ها:


- معرفي علامت تجاري

- مديريت علامت تجاري

- ويژگي هاي يک علامت تجاري خوب

- مزاياي ثبت جهاني علامت تجاري

- علائمي که قابليت ثبت شدن دارند

- دامنه محافظت از علامت تجاري

- ارزش سازي علامت تجاري در فضاي تجارت ايران

- موافقتنامه و پروتکل مادريد

معرفي علامت تجاري : علامت تجاري يکي از مهم ترين عناصر بازاريابي و موفقيت يک سازمان مي...



مطالب دیگر:
📂تحقیق تحقیق روستای خرگرد📂تحقیق روستای جره سر📂تحقیق رودخانه📂تحقیق رود زامبزي📂تحقیق رسوب شناسی📂تحقیق راهبري بيولوژيكي تصفيه خانه هاي فاضلاب به روش لجن فعال📂تحقیق راه و ترابري📂تحقیق بررسی جامع شهر همدان📂تحقیق تاملات فلسفی افلاطون📂تحقیق تشریح اهمیت هنر در جامعه📂تحقیق نگاهی دقیق بر هنر اسلامي📂تحقیق خلیج فارس و جزایر سه گانه📂تحقیق جایگاه بودایی ها و هندی ها در هنر📂تحقیق دماوند📂تحقیق تخت‌ سليمان‌📂تحقیق جغرافياي تاريخي خليج فارس📂تحقیق درياچه تخت سليمان📂تحقیق هنر و حقيقت📂تحقیق دیدگاه امام خمینی نسبت به هنر📂تحقیق بررسی هنر در عهد هخامنشیان📂تحقیق تحلیل هنر غرفه آرایی📂تحقیق شناخت جامع هنر کاشی کاری📂تحقیق نگاهی عمیق به هنر بازاری📂تحقیق تکنیکهای مجسمه سازی در یونان باستان📂تحقیق درباره هنر بوم شناختی